مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 ساعت 01:362016-05-31بين الملل

سردی روابط آمریکا و عربستان به قطع روابط نرسیده است


روابط واشنگتن و ریاض مانند گذشته نیست و سردی حاکم بر این روابط به گونه ای است که می توان آن را به دوستی دو نفر تشبیه کرد که از هم دور شده اند اما هنوز ارتباط را قطع نکرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از پایگاه خبری العهد، روابط واشنگتن و ریاض دیگر مانند گذشته نیست و سردی حاکم بر این روابط به گونه ای است که می توان وضعیت بین این دو را به دوستی بین دو نفر تشبیه کرد که از هم دور شده اند، اما هنوز ارتباط را قطع نکرده اند.

پایان روزهای گذشته بین عربستان و آمریکا اظهارات ترکی الفیصل رییس سابق اطلاعات سعودی مبنی بر اینکه روزهای گذشته بین آمریکا و عربستان برای همیشه تمام شده است، از حجم بحران بین این دو کشور متحد حکایت دارد، زیرا اظهارات فیصل به مثابه موضع واقعی ریاض در قبال باراک اوباما رییس جمهور آمریکا است که حضور او در عربستان مانند یک میهمان عادی بود و درخشش سفرهای قبلی به عربستان را نداشت.

سرزنش عربستان به دلیل سیاست های منطقه ای نکته قابل توجه اینکه حملات 11 سپتامبر سال 2001 موجب متزلزل شدن روابط عربستان و آمریکا نشده است زیرا نهایت چیزی که واشنگتن از گشایش این پرونده در نظر دارد، زخم زبان زدن به عربستان به دلیل پافشاری بر سیاست های خصمانه در چند کشور منطقه و نیز بحران آفرینی در سطح منطقه است حال آنکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردی روابط آمریکا و عربستان به قطع روابط نرسیده است

سردی روابط آمریکا و عربستان به قطع روابط نرسیده است