مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 ساعت 00:262016-05-31پزشكي

آسیب های مختلف مصرف پفک


پفک تاثیرات منفی زیادی روی بدن میگذارد و موجب بیماری های زیادی در بدن افراد مصرف کننده می شود توصیه می کنیم از مصرف آن خودداری کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از پفک به عنوان یک محصول آسیب رسان به سلامت نام برد.

دکتر بهروز جنت اظهار کرد: فرآورده پف کرده بلغور ذرت، نوعی اسنک است که در واحدهای صنعتی به وسیله دستگاهی بنام اکسترودر بر پایه بلغور ذرت تهیه می شود، همچنین این محصولات که در کشور ما با نام عمومی پفک شناخته می شود؛ عمدتاً حاوی بلغور ذرت، روغن، پودر پنیر یا آب پنیر، نمک، رنگ های طبیعی یا رنگ های مصنوعی است.

وی افزود: البته با توجه به درخواست تولید کنندگان با مجوز از وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) سایر مواد اولیه ای که در ضوابط و مقررات مربوطه مجاز باشد، امکان استفاده دارد.

جنت در ادامه گفت: این فرآورده ها با دارا بودن 15 الی 20 درصد چربی، 5-6 درصد پروتیین، نمک و مقدار قابل توجهی کربوهیدرات و نشاسته جزء کالاهای آسیب رسان به سلامت به حساب می آید.

وی تصریح کرد: تعریف ما هم از کالاهای آسیب رسان تعریفی مشخص و تغذیه ای بوده و مربوط به سلامت و ایمنی خود محصول یا فرآورده غذایی نیست، یعنی اگر پفک و اسنک ها را جز فراورده های آسیب رسان بحساب می آوریم به این مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های مختلف مصرف پفک

آسیب های مختلف مصرف پفک