مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 21:552016-05-31اقتصادي

کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق


سخنگوی ستاد قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه دغدغه مسئولان در مبارزه با قاچاق، جدی است، گفت: حجم قاچاق کالا با 10 میلیارد دلار کاهش از 25 میلیارد دلار در سال 92 به حدود 15 میلیارد دلار در سال 94 رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، قاسم خورشیدی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در دوره 8 ساله، قاچاق از حدود 8 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار در سال 92 افزایش یافت اما این همه دغدغه قاچاق نداشتیم و رسانه ها به آن نمی پرداختند.

وی گفت: جدی ترین و اصلی ترین دستاورد ما این بود که توانستیم در دوره دولت یازدهم وضعیت قاچاق را شفاف و روشن بررسی کنیم و اکنون موضوع قاچاق پرونده مفتوح بر روی میز همه مسئولان کشور است.

خورشیدی افزود: بر اساس برنامه 5 ساله که از سال 93 آغاز شد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال ساماندهی است و انتظار داریم تا سال 98 حجم آن را بسیار کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش های گمرک با وجود مشکلات فراوان، قابل ملاحظه است گفت: قاچاق، واقعیتی انکارناپذیر است اما توانایی های گمرک را هم باید در نظر گرفت.

سخنگوی ستاد قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کشفیات گمرک جمهوری اسلامی ایران از 37 میلیارد تومان در سال 1393 به 472 میلیارد تومان در سال 94 افزایش یافت افزود: این نشان دهنده عزم جدی گمرک در مبارزه با قاچاق کالاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق

کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق