مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 18:562016-05-31اقتصادي

سالانه 160 هزار تن کود برای اراضی استان قزوین نیاز است/کشاورزان نقدینگی ندارند


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته سالانه 160 هزار تن کود شیمیایی برای اراضی و باغات استان قزوین نیاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم" از قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک ظهر امروز در مراسم افتتاحیه باشگاه کشاورزان که برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در استان قزوین راه اندازی شد اظهار داشت: استان قزوین با دارا بودن 2.

5 درصد خاک کشور، تولید سالانه 4 درصد محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است که این امر نشان دهنده جایگاه مطلوب کشاورزی در این استان است.

وی بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی مرغوب به عوامل متعددی از جمله آب، خاک و نهاده های کشاورزی بستگی دارد که در این بین کود شیمیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: براساس ارزیابی ها مصرف به موقع و به میزان مشخص کود در مزارع و باغات تا 35 درصد عملکرد محصولات را ارتقاء می دهد.

ابراهیمی پاک ادامه داد: براساس ارزیابی های صورت گرفته سالانه 160 هزار تن کود شیمیایی برای اراضی و باغات استان قزوین نیاز است.

وی گفت: نبود نقدیندگی یکی از مشکلات اساسی کشاورزان بوده که باید مورد توجه ویژه مسئولان مربوط قرار گیرد تا اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 160 هزار تن کود برای اراضی استان قزوین نیاز است/کشاورزان نقدینگی ندارند

سالانه 160 هزار تن کود برای اراضی استان قزوین نیاز است/کشاورزان نقدینگی ندارند