مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 15:412016-05-31پزشكي

«پــــــــــــــفک» بمب ضــــــــــــــــرر


نمک زیاد در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور خواری، باعث آسیب دیدن کلیه ها، - تجمع آب در بدن، در نتیجه تورم بافت ها، افزایش فشار خون، سکته های قلبی و مغزی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسلامت خبرگزاری تسنیم"، بهروز جنت با اشاره اینکه فرآورده پف کرده بلغور ذرت، نوعی اسنک است که در واحدهای صنعتی به وسیله دستگاهی بنام اکسترودر بر پایه بلغور ذرت تهیه می شود، اظهار داشت: همچنین این محصولات که در کشور ما با نام عمومی پفک شناخته می شود؛ عمدتاً حاوی بلغور ذرت، روغن، پودر پنیر یا آب پنیر، نمک، رنگ های طبیعی یا رنگ های مصنوعی است.

وی افزود: البته با توجه به درخواست تولید کنندگان با مجوز از وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) سایر مواد اولیه ای که در ضوابط و مقررات مربوطه مجاز باشد، امکان استفاده دارد.

این مقام مسؤل در سازمان غذا و دارو گفت: این فراورده ها با دارا بودن 15 الی 20 درصد چربی، 5-6 درصد پروتیین و 5،1 درصد نمک و مقدار قابل توجهی کربوهیدرات و نشاسته جزو کالاهای آسیب رسان به سلامت به حساب می آید.

جنت تصریح کرد: تعریف ما هم از کالاهای آسیب رسان تعریفی مشخص و تغذیه ای بوده و مربوط به سلامت و ایمنی خود محصول یا فرآورده غذایی نیست، یعنی اگر پفک و اسنک ها را جزو فراورده های آسیب رسان به حساب می آوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پــــــــــــــفک» بمب ضــــــــــــــــرر

«پــــــــــــــفک» بمب ضــــــــــــــــرر