مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 14:552016-05-31اقتصادي

رییس کمیته امداد: سبد ماه رمضان نداریم


رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: حدود 60 درصد از زکات جمع شده در کشور در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد و ما 60 درصد از این میزان را به فقرا و نیازمندان و 40 درصد را به طرح های سازندگی و روستایی اختصاص می دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید پرویز فتاح در حاشیه اجلاس ملی زکات کشور که امروز در سالن همایش های حج و زیارت برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شورای عالی زکات در سال های اولیه تاسیس، تنها 10 میلیون تومان زکات دریافتی داشت؛ این درحالیست که در سال گذشته این میزان به 240 میلیارد تومان، زکات قطعی رسید.

وی در ادامه افزود: براساس آمارها اقلام 10 گانه زکات مبلغی حدود 20 هزار میلیارد تومان بوده که میزان زکات آن 2 هزار میلیارد تومان است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به این که زکات به 10 درصد اموال تعلق می گیرد، اظهار کرد: براساس این آمار میزان دریافتی ما از زکات باید 2 هزار میلیارد تومان باشد و هم اکنون تنها 10 درصد از آن میزان یعنی حدود 240 میلیارد تومان را دریافت می کنیم.

فتاح در ادامه وظیفه مبلغان برای افزایش اخذ میزان زکات را مهم دانست و تاکید کرد: در زمان حاضر اشکالاتی در رابطه با فعالیت های اجرایی زکات داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کمیته امداد: سبد ماه رمضان نداریم

رییس کمیته امداد: سبد ماه رمضان نداریم