مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 10:552016-05-31اقتصادي

روستای قزل بلاغ زنجان یکی از تولید کننده های اصلی مجسمه در کشور


کار اصلی 80 درصد مردم روستای قزل بلاغ زنجان تولید مجسمه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ، رییس شورای روستای قزل بلاغ شهرستان خدابنده گفت : این روستا 330 خانوار دارد که کار اصلی 80 درصد آنها مجسمه سازی است .

بیگدلی افزود : هم اکنون 250 خانوار در 130 کارگاه خانگی مشغول تولید و ساخت انواع مجسمه هستند که نقشه و طرح های مجسمه ها را اهالی از همدان و تهران تهیه می کنند و روزانه 7 هزار و 800 مجسمه را در کوره های خانگی ساخته و به بازار مصرف عرضه می کنند.

رییس شورای روستای قزل بلاغ افزود : میانگین درآمد هر خانوار در هر ماه یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان است .

بیگدلی گفت : تولیدات این روستا علاوه بر عرضه به بازار استان زنجان به استانهای سیستان و بلوچستان ، کردستان ، قم ، اصفهان ، یزد و شیراز صادر می کنند.

مجسمه سازی از 40 سال پیش با ابتکار یکی از اهالی آغاز شده است و از آن سال تاکنون مجسمه سازی در این منطقه رونق گرفته است .

علی رقم تولید و بازار مناسب مجسمه سازی در این روستا هنوز هیچ تعاونی تشکیل نشده است .

اهالی روستای قزل بلاغ برای تهیه مواد اولیه از نفت کوپنی خانوارهای روستایی برای کوره ها استفاده می کنند و از مسئولان می خواهند برای حمایت از این کسب و کار یارانه سوخت برای تولید کننده ها در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای قزل بلاغ زنجان یکی از تولید کننده های اصلی مجسمه در کشور

روستای قزل بلاغ زنجان یکی از تولید کننده های اصلی مجسمه در کشور