مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 10:512016-05-31بين الملل

جنایت هایی که آمریکا به خاطر آنها باید عذرخواهی کند


سفر اوباما به هیروشیما و ادای احترام به قربانیان حمله اتمی آمریکا در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بار دیگر موضوع عذرخواهی دولت آمریکا را به دلیل این فاجعه و نیز سایر جنایات بین المللی که علیه ملت ها و کشورهای دیگر مرتکب شده است، - مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، جمعه گذشته باراک اوباما، به عنوان اولین رییس جمهور آمریکا که هنوز در مسند قدرت است از هیروشیما بازدید کرد، شهری ژاپنی که آمریکا با یک بمب هسته ای آن را در سال 1945 به ویرانه تبدیل کرد.

اگرچه در این بمباران هسته ای حدود 150 هزار غیرنظامی و مردم عادی ژاپن کشته شدند، اوباما نیز سنت سایر رؤسای جمهور آمریکا طی بیش از نیم قرن گذشته را حفظ کرده و عذرخواهی نکرد.

چرا پس از 70 سال آمریکایی های به خاطر این کشتار مهیب عذرخواهی نمی کنند؟ بهانه رایج در رسانه ها این است که بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی سریع ترین راه برای پایان بخشیدن به جنگ جهانی دوم بود مناقشه ای که تا آن زمان جان میلیون ها نفر را گرفته بود.

اما همانگونه که واشنگتن پست نیز می نویسد، استدلال دیگری وجود دارد که شایع تر و حتی شاید قانع کننده تر است: عذرخواهی چیزی نیست که آمریکا یا سایر کشورها انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنایت هایی که آمریکا به خاطر آنها باید عذرخواهی کند

جنایت هایی که آمریکا به خاطر آنها باید عذرخواهی کند