مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 09:102016-05-31اقتصادي

راهکارهای رفع چالش های مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان


رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این که تاکنون هیچ شرکتی موفق به دریافت تندیس سیمین جایزه ملی فناوری و نوآوری نشده است، گفت: تحلیل نتایج به دست آمده از 4 دوره برگزاری این جایزه نشان می دهد که شرکت ها در زمینه تجاری سازی و نفوذ در بازار ضعیف بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی ایسنا، دکتر بهزاد سلطانی در چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز 1404 اظهار کرد: در این سند که 10 سال از اجرای آن می گذرد، پیش بینی شده که تا 10 سال آینده ایران باید به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه دست یابد.

وی با بیان این که ایران برای رسیدن به این هدف 10 سال فرصت دارد، ادامه داد: برای دست یافتن به این هدف باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم که اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد مبتنی بر فناوری آغاز می شود و به سمت اقتصاد مبتنی بر بهره وری ادامه می یابد.

سلطانی با تاکید بر این که ایران در جایگاهی بین اقتصاد مبتنی بر فناوری و اقتصاد مبتنی بر بهره وری قرار دارد، خاطرنشان کرد : در حال حاضر 2هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید تعداد آنها 2 برابر شود و با فرض این که تا 10 سال آینده رشد اقتصادی ایران 18 درصد باشد، باید دو دهم درصد تولید ناخالص داخلی ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای رفع چالش های مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان

راهکارهای رفع چالش های مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان