مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 09:062016-05-31سياسي

‫کشورهای حاشیه خلیج فارس «دولت» به معنای مدرن آن نیستند‬


استاد دانشگاه المستنصریه بغداد می گوید که کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس چیزی به غیر از موضوعات فرقه گرایانه برای تحمیل علیه ایران ندارند، این کشورها نمی توانند درباره اقتصاد، - فرهنگ و تمدن سخنی عنوان کنند.

دکتر فلاح حسن الاسدی رییس دانشگاه المستنصریه بغداد در حاشیه نشست مشورتی مراکز علمی و دانشگاهی ایران و کشورهای عربی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم"، با تأکید بر اهمیت تلاش های صورت گرفته برای برقراری دیالوگ بین دانشگاهیان، نخبگان، مراکز فرهنگی و دانشگاه های جهان عرب و ایران گفت: برقراری چنین دیالوگ هایی می تواند در کاهش سوءتفاهم های موجود بین برخی کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشد.

در کشور ما عراق، تعداد بسیار زیادی از مردم به جمهوری اسلامی ایران به مثابه کشور دوم خود می نگرند؛ در حالی که در برخی دیگر از کشورهای عرب، همچون کشورهای خلیج (فارس) و شمال آفریقا، آنچه که به "مغرب العربی" موسوم هستند، همچنان برای گشودن باب ارتباط با ایران دچار شک و دو دلی هستند، که احتمالا به خاطر برخی حساسیت ها یا الزامات فرقه گرایی دینی است.

در نتیجه برقراری چنین گفتگوهایی با این مردمان اهمیت بسیار زیادی دارد، تا به این نکته مشترک برسیم که تاریخ و جغرافیا خیلی مهمتر از امر سیاسی است، و به درک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‫کشورهای حاشیه خلیج فارس «دولت» به معنای مدرن آن نیستند‬

‫کشورهای حاشیه خلیج فارس «دولت» به معنای مدرن آن نیستند‬