مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 08:562016-05-31پزشكي

مجوز عرضه قلیان در هیچ یک از مراکز گردشگری خراسان شمالی صادر نمی شود


مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: استان ما جزو نخستین استان هایی است که با عرضه قلیان در واحدهای صنفی (چایخانه ها، - کافی شاپ ها و رستوران ها) و مراکز گردشگری برخورد نموده و مجوزی صادر نکرده است.

محمود بهنیا در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد" اظهار داشت: در صورت مشاهده عرضه قلیان در این مراکز برخورد قانونی انجام می گیرد.

بهنیا افزود: متأسفانه هم اکنون مشکل اصلی خانواده ها هستند که به صورت شخصی اقدام به استعمال دخانیات در اماکن تفریحی می نمایند که باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دراین باره انجام شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: هر ماده و یا فرآورده ای که تمام یا بخشی از ماده خام تشکیل دهنده آن گیاه توتون و یا تنباکو یا مشتقات آن باشد جزء دخانیات محسوب می شود.

وی تصریح کرد: مصرف بی رویه محصولات دخانی به ویژه قلیان در جوانان، نوجوانان، زنان و متأسفانه در برخی محافل خانوادگی بزرگ ترین دغدغه متولیان سلامت در این زمینه است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان مواجهه با دود در هر وعده مصرف قلیان معادل استعمال 100-80 نخ سیگار است، افزود: آلودگی تنباکوهای معطر به ترکیبات سرطان زای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز عرضه قلیان در هیچ یک از مراکز گردشگری خراسان شمالی صادر نمی شود

مجوز عرضه قلیان در هیچ یک از مراکز گردشگری خراسان شمالی صادر نمی شود