مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 17:252016-05-30سياسي

«فرش»، سفیر فرهنگی ایران است


معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته موزه فرش از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده، یکی از اولویت های میراث فرهنگی به ساماندهی این موزه اختصاص داده شده و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، - موزه فرش باید در 6 ماه آینده متحول شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حسن طالبیان با اشاره به وضعیت نابسامان موزه فرش، تداوم سنت و خلاقیت ذات میراث فرهنگی دانست و از تحول موزه فرش در 6 ماه آینده خبر داد.

وی که صبح امروز (10 خرداد) در آیین بزرگداشت و رونمایی از سند ثبت قالی ریزبافت عمواوغلی در فهرست آثار ملی در موزه فرش ایران سخن می گفت، با مروری بر خلاقیت و نبوغ برادران عمواوغلی در هنر قالی بافی ایران اظهار کرد: در حالی بحث کپی و بازبافی فرش و قالی تبدیل به یکی از دغدغه های کارشناسان شده و به شدت در جامعه رواج پیدا کرده است که در گذشته این اتفاق هیچ گاه رخ نمی داد.

وی افزود: در گذشته مردم به ارزش ها احترام می گذاشتند و تلاش برای خلق هنر و آفرینش تازه داشتند.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه تداوم سنت و خلاقیت ذات میراث فرهنگی است، تاکید کرد: اگر به همه ی آثار ایرانی و میراث فرهنگی کشور نگاهی بیاندازید، خواهید دید که هیچ یک از آثار شبیه به یکدیگر نیستند، با اینکه برخی تصور می کنند که باغ های ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرش»، سفیر فرهنگی ایران است

«فرش»، سفیر فرهنگی ایران است