مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 15:502016-05-30فرهنگي

ثبت 11 اثر جدید میراث فرهنگی گلستان در فهرست آثار ملی کشور


11 اثر دیگر از آثار میراث فرهنگی گلستان، با تایید در شورایعالی سیاستگذاری ثبت آثار ملی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گلستان، ابراهیم کریمی ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به طی مراحل تشریفات قانونی لازم در جلسه شورایعالی سیاستگذاری ثبت آثارکشور، 11 بنا تاریخی گلستان به آثار ثبتی این استان افزوده شد.

وی درادامه به این آثار اشاره کرد و افزود: خانه مقصودلو در سرخنکلاته، خانه های شیرنگی و قدس مفیدی و خانه دیلمی و خراسانی و دبستان فلسفی در گرگان و خانه خواجوی در شاهکوه و خانه درویشی در بندر گز و خانه میرکاظمی در کردکوی و دانشکده منابع طبیعی و قدمگاه خواجه خضر گرگان از آثار ثبت شده ملی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: پیش از این 666 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود که با ثبت این آثار، تعداد آثار ثبتی استان گلستان، به 677 اثر رسیده است.

کریمی اظهار امیدواری کرد با ثبت آثار باستانی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور، ضمن معرفی اهمیت این آثارارزشمند، تمدن دیرینه و کهن این سرزمین بیش از پیش مطرح و معرفی شده و گام های ارزنده ای برای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند استان برداشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 11 اثر جدید میراث فرهنگی گلستان در فهرست آثار ملی کشور

ثبت 11 اثر جدید میراث فرهنگی گلستان در فهرست آثار ملی کشور