مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 13:552016-05-30اقتصادي

ابراز علاقه لیتوانی به تولید ال ان جی در ایران


معاون وزیر نفت از ابراز علاقه لیتوانی در تولید ال ان جی در ایران خبر داد و گفت: این کشور می تواند در تولید نفت و گاز شیل به ایران کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با الکساندرز اسپروگیس، معاون وزیر انرژی لیتوانی درباره مهمترین محور این دیدار با اشاره به این که لیتوانی تجربیات خوبی در زمینه ال ان جی دارد، تصریح کرد: پیشنهاد همکاری در زمینه فنی و سرمایه گذاری از سوی لیتوانی ارائه شده که قرار است این پیشنهادها مورد بررسی قرار گیرد.

وی مطالعه در بخش شیل اویل و شیل گس را از دیگر پیشنهادهای لیتوانی به ایران در این دیدار عنوان کرد و با بیان این که لیتوانی کشور کوچکی در اروپاست که وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه کاهش داده است، تصریح کرد: این کشور امیدوار است میزان وابستگی خود به روسیه را از 90 درصد به 50 درصد در سالهای آتی برساند.

زمانی نیا با این که، معاون وزیر انرژی لیتوانی اعلام کرده است که این کشور دارای تاسیسات تبدیل ال ان جی به گاز طبیعی بصورت شناور و بروی کشتی است، تاکید کرد: با داشتن این تاسیسات، لیتوانی علاقه مند به همکاری با ایران در بخش ال ان جی در قالب فنی و سرمایه گذاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز علاقه لیتوانی به تولید ال ان جی در ایران

ابراز علاقه لیتوانی به تولید ال ان جی در ایران