مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 12:352016-05-30فرهنگي

اهدای قرآنی نفیس به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی


این قرآن نفیس که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد، به دست هموطن گرجی به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد - این قرآن نفیس که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد، به دست هموطن کرجی به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد قرآنی نفیس به قدمت عهد قاجار از هموطن کرجی به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، رییس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز گفت: این قرآن نفیس که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد و به خط یکی از خوشنویسان ممتاز دوره محمدشاه قاجار کتابت شده، به دست هموطن نیک اندیش گرجی به نام علی ملاصالحی به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

حجت الاسلام محمد حسن نوری نیا افزود: این قرآن نفیس به قلم یکی از خوشنویسان برجسته و از حافظان قرآن دوره محمد شاه قاجار به نام " حسن بن ملا اسماعیل طالقانی کورانی "به خط نسخ خوش 12 سطری کتابت شده و دو صفحه اول این مصحف شریف، دارای سرلوح منقّش رنگین به ترنج و لاجورد و طلا و سرلوح و کتیبه های صدر و ذیل است.

او گفت: اسامی سوره هادر این اثر هنری به خط ثلث به سرخی، فواصل آیات مزیّن به دوایر رنگین به رنگ سرخ، همه صفحات آن جدول کشی به سرخی و لاجورد است و کمند به سرخی دارد رییس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی افزود: این قرآن وقف اولادی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای قرآنی نفیس به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

اهدای قرآنی نفیس به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی