مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 12:002016-05-30سياسي

در شرایط جدید بین المللی باید عقب ماندگی های صنعت هوایی جبران شود


عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که برخی خطوط هوایی کشورهای همسایه که در گذشته اصولا در رده بندی های خطوط هوایی دنیا حضور نداشتند، - امروزه جزو 10 خط هوایی برتر دنیا دراین حوزه هستند، گفت: 35 سال است که صنعت هوایی به دلیل اعمال تحریم ها کوچک نگه داشته شده و در شرایط جدید بین المللی فرصت منحصر بفردی بدست آمده تا بتوانیم عقب ماندگی های قبلی را جبران کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فناوری ایسنا دکتر علیرضا جهانگیریان در نشست تحریم، صنعت حمل و نقل هوایی و نقش دانشگاه با تاکید بر این که صنعت هوافضای کشور در مدت 35 سال مظلوم واقع شده است، افزود: صنعت حمل و نقل هوایی یکی از شاخه های صنعت و اقتصاد است و در دنیا بین 2.

5 تا 5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورها به این حوزه اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: متاسفانه این صنعت در کشور ما به دلیل تحریم‎ها 35 سال است که کوچک نگه داشته شده و به همین دلیل ظرفیت کشور بیش از آن چیزی است که امروز مشاهده می‎کنیم.

جهانگیریان، نتیجه اعمال فشارها و تحریم ها علیه کشور را ایجاد شکاف میان وضعیت مطلوبی که می توانستیم به آن دست یابیم با جایگاه فعلی در حوزه صنعت هوا فضا ذکر کرد و یادآور شد: اعمال این تحریم ها موجب شده تا این شکاف در همه حوزه های این صنعت همچون ناوگان، زیر ساخت ها و بهره برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در شرایط جدید بین المللی باید عقب ماندگی های صنعت هوایی جبران شود

در شرایط جدید بین المللی باید عقب ماندگی های صنعت هوایی جبران شود