مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 08:362016-05-30اجتماعي

در صورت فراهم بودن زیرساخت ها مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان طارم ایجاد می‎شود


مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طارم گفت: مرکز آموزش صنایع دستی با فراهم شدن زیرساخت های لازم در طارم ایجاد می‎شود.

- ابراهیم نجفی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 16 رشته صنایع دستی در شهرستان طارم شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 10 فقره از این رشته های صنایع دستی بومی شهرستان طارم بوده است، تصریح کرد: این رشته های بومی شامل جاجیم بافی،گلیم بافی، نمدمالی، بافتنی سنتی، سبدبافی، کیف دستی و .

می شود.

مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طارم با بیان اینکه چرم دوزی، سرمه دوزی، قلاب بافی، معرق، حکاکی روی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از رشته های صنایع دستی فعال غیربومی در این شهرستان محسوب می شود، اضافه کرد: طی سال گذشته در رشته های نمدبافی و بافتنی سنتی دو نشان ملی کسب شده است.

وی با تاکید بر اینکه پنج فقره پرونده در حوزه صنایع دستی ناملموس توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طارم در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو فقره از پرونده ها تهیه و سه فقره دیگر نیز در دست تهیه است.

نجفی با اشاره به اینکه این سه فقره پرونده‎ در دست تهیه در رشته‎های جاجیم بافی، نمدمالی و البسه محلی بوده است، خاطرنشان شد: همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در صورت فراهم بودن زیرساخت ها مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان طارم ایجاد می‎شود

در صورت فراهم بودن زیرساخت ها مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان طارم ایجاد می‎شود