مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت 08:152016-05-30سياسي

لایحه انتخاب شهردار توسط مردم غیرکارشناسی است


عضو شورای اسلامی شهر همدان لایحه دولت و طرح مجلس پیرامون نحوه انتخاب شهردار را غیرکارشناسی دانست و گفت: انتخاب شهردار امری تخصصی و اجرایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "رضا میرزایی" با انتقاد از لایحه دولت در مورد انتخاب شهردار توسط مردم اظهار کرد: انتخاب شهردار امری تخصصی و اجرایی است و وقتی شوراها را مردم انتخاب می کنند در اصل با رابطه شهردار را مردم انتخاب کرده اند چرا که منتخبان مردم، شهردار را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون لایحه مدیریت شهری دولت که انتخاب شهردار را توسط مردم پیشنهاد کرده با ساختار مدل مدیریت شهری ما سازگار نیست، اضافه کرد: در بسیاری از کشورها طبق قانون انتخاب شهردار توسط مردم انجام می شود و آنها دیگر پارلمان محلی مشابه کشور ما ندارند اما اجرای این طرح در جامعه ما تداخل در قوانین و کارها است.

وی با بیان اینکه شوراها شهردار را به صورت تخصصی انتخاب می کنند این روش معقول ، تخصصی تر و بهتر است، افزود: در صورتی که شهردار توسط مردم انتخاب شود به خودی خود شوراها تضعیف شده و هماهنگی بین شورا و شهردار کاهش پیدا می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین در ادامه دولتی کردن قانون ارزش افزوده را اقدامی غیرکارشناسانه و غیرتخصصی برشمرد و گفت : در حال حاضر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه انتخاب شهردار توسط مردم غیرکارشناسی است

لایحه انتخاب شهردار توسط مردم غیرکارشناسی است