مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 15:312016-05-29پزشكي

سن آغاز اختلالات روانی در ایران


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت اورژانس اجتماعی در 190 شهر کشور خبرداد و گفت: طی بررسی های انجام شده، 50 درصد اختلالات روانی زیر سن 14 سال و 75 درصد در سنین کمتر از 24 سال شروع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید برآنکه باید حداقل 10 درصد اعتبارات حوزه سلامت به حوزه "سلامت روان" اختصاص یابد، افزود: متاسفانه در حال حاضر کمتر از 3 درصد از اعتبارات حوزه سلامت به مسئله "سلامت روان" اختصاص می یابد که آن هم صرف درمان و بازتوانی شده و همچنان در این حوزه از پیشگیری غافل هستیم.

وی هم چنین بر ضرورت راه اندازی واحدهای مددکاری در مدارس تاکید و اظهار کرد: نیاز است تا با رویکرد پیشگیرانه محور جهت پیشگیری از بروز و شیوع اختلالات روانی با استفاده از مددکاران جهت راه اندازی واحدهای مددکاری در مدارس اقدام شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مدارس گلوگاه خوبی برای غربالگری و شناسایی موارد اختلال روانی در افراد هستند به همین دلیل باید مدارس کشور، مدرسه های زندگی باشند و لازم است توجه به موضوع سلامت روان در آموزش و پرورش نهادینه و آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی به دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن آغاز اختلالات روانی در ایران

سن آغاز اختلالات روانی در ایران