مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 13:552016-05-29فرهنگي

اعتراض یک ناشر به سرقت ادبی از اثر نویسنده کُرد


مدیر نشر افراز با انتشار یادداشتی، با اعتراض به عملکرد یکی از ناشران که آن را اقدام به انتشار یکی از آثار ترجمه ی این انتشارات به نام مترجمی دیگر بیان می کند، - اعلام کرد که این موضوع را در مراجع ذی صلاح قضایی پیگیری می کند.

در این یادداشت که نسخه ای از آن با عنوان تو خود حدیث مفصل بخوان زین مجمل در اختیار بخش ادبیات و کتاب ایسنا قرار گرفته، به قلم اعظم کیان افراز - مدیر مسوول انتشارات افراز - آمده است: در این فضای رو به زوال نشر کشور که به ناچار باید بدبینانه به آن نگریست و پذیرای قضاوت تلخی بود که آیندگان درباره ی ما ناشران و دست اندرکاران این حوزه خواهند داشت، فضای بی اخلاق و غیر حرفه ای ، رشد سریع و قارچ گونه ی ناشران، مافیای پخش و مطبوعات، لابی ها، جوایز کاذب ادبی، روابط ناسالم و صرفا اقتصادی، خودی غیرخودی خواندن، حمایت های نابجا و نابرابر، برخورد های سلیقه ای و.

و عوامل بسیاری از این دست، که در این مقال نمی گنجد، بی شک یکی از مهم ترین پیامدهایش، حذف و به حاشیه راندنِ ناشران مستقلی است که همانا رسالت اصلی شان، تولید اندیشه بوده است.

انتشارات افراز از همان نخستین روزهای فعالیتش در کنار معرفی نویسندگان نو قلم ایرانی به چاپ و انتشار آثار نویسندگان برجسته ی جهان پرداخت که تا پیش از آن در ایران کتابی از آنها منتشر نشده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض یک ناشر به سرقت ادبی از اثر نویسنده کُرد

اعتراض یک ناشر به سرقت ادبی از اثر نویسنده کُرد