مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 13:052016-05-29سياسي

مرز؛ تهدید و یا فرصت


شهرستان مرزی خاش در سیستان و بلوچستان سرشار از توانمندی و استعداد و ظرفیت در ابعاد مختلف است که یکی از مزیت های مهم آن داشتن مرز مشترک 124 کیلومتری با کشور دوست و همسایه پاکستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، گرچه در جامعه پر از اضطراب و تنش کنونی برخی از مرز به عنوان تهدید یاد می کنند، اما در واقعیت مرز و نقاط مرزی همواره فرصت بوده که متاسفانه از ظرفیت آنها به خوبی بهره گرفته نشده است.

مرز روتک در شهرستان خاش پتانسیلی ارزشمند بوده که متاسفانه در نگاه دولتمردان فقط از جنبه شعاری و تبلیغاتی برخوردار بوده و در عمل کاری مثبت برای بهره گرفتن از ظرفیت های آن و رفع مشکلات و نیازهای ساکنان این منطقه مرزی صورت نگرفته و رنجی جانکاه متوجه مرزنشینان بوده است.

مرز رو تک خاش با وسعتی بالای پانزده هزار هکتار زمین مستعد و بکر دارای هشت هزار هکتار اراضی باغی و زراعی بوده که خرمای ارگانیک آن از بازارپسندی بالایی برخوردار است.

صادر شدن این محصول توسط دلالان به پاکستان و ترکیه و عراق با باندهایی دیگر به دلیل نبود مرکز فرآوری و بسته بندی ضعفی بسیار بزرگ برای سرمایه گذاران بومی است.

در همین منطقه مرزی روتک استعداد بالای بادی و انرژی خورشیدی وجود دارد که می توان از آنها بخوبی بهره برد و این که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز؛ تهدید و یا فرصت

مرز؛ تهدید و یا فرصت