مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 12:552016-05-29سياسي

جنتی: حج امسال عملا امکان پذیر نیست


حج واجب امسال عملا امکان پذیر نیست.

علی جنتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه همایش تجلیل از فعالان اقامه نماز افزود: قرار بود تا امروز یکشنبه صبر کنیم و اگر مقامات عربستان نکاتی که مورد توجه ما بود پاسخ دادند بحث حج امسال را دنبال کنیم اما با توجه به نوع برخورد و گفتارمقامات عربستانی که در دو دور مذاکرات با هیات ایرانی داشتند و ایجاد موانع و کارشکنی ها، عملا انجام فریضه حج امکان پذیر نیست.

تعمد عربستان برای برگزار نشدن حج وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استنباطم این است که تعمدی از طرف دولت عربستان سعودی برای بجا نیاوردن حج تمتع امسال وجود دارد.

علی جنتی درخصوص اینکه معاون وزیر خارجه عربستان اعلام کرده است ایرانیان به طور جدی پیگیر قضیه حج تمتع امسال نیستند افزود: این ها جوسازی های رسانه ای است و می خواهند کارشکنی های خود را بپوشانند و آنچه برای ما بسیار مهم بود و درخصوص آن تاکید داشتیم، بحث تامین امنیت زائران است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه ای که دولت عربستان دارد و با توجه به وقایع سال گذشته که منجر به شهادت زائران ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی شد و در سال های قبل هم دستگیری های مختلفی به بهانه های واهی از حجاج ایرانی صورت گرفت، ما اصلا هیچ وسیله ای برای حمایت کنسولی از شهروندان ایرانی نداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنتی: حج امسال عملا امکان پذیر نیست

جنتی: حج امسال عملا امکان پذیر نیست