مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 12:452016-05-29اقتصادي

سطح زیر کشت برنج در چهارمحال و بختیاری به حدود سه هزار هکتار می رسد


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود امسال سطح زیر کشت برنج در چهارمحال و بختیاری به دو هزار و 900 هکتار برسد.

- سیروس بیک بکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه چهارمحال وبختیاری - با اشاره به اینکه کشت برنج در استان از 15 خرداد تا اواخر خرداد ماه انجام می شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال سطح زیر کشت این محصول به دو هزار و 900 هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه کشت این محصول از اولویت های اصلی سازمان به حساب نمی آید و با توجه به نیاز آبی بالا و کاهش منابع آبی در استان، افزود: از برنامه های سازمان در چندین سال اخیر کشت محصولات کم آب تر مانند چغندرقند، ارزن دانه ای و .

است.

بیک بکان گفت: کشت این محصول در حاشیه رودخانه های پرآب که عمدتا در شهرستان لردگان است و شهرستان های اردل و کیار نیز به مقدار کمی کشت می شود.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی سازمان، گفت: به کشاورزان توصیه می شود از کشت برنج زیر چاه های عمیق خودداری کنند که با راهنمایی های انجام شده حدود 100 هکتار از سطح زیر کشت این محصول در دشت آلونی کاهش یافته است.

بیک بکان گفت: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت حدود 15 هزار تن شلتوک و حدود 10 هزار و 500 تن برنج سفید برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح زیر کشت برنج در چهارمحال و بختیاری به حدود سه هزار هکتار می رسد

سطح زیر کشت برنج در چهارمحال و بختیاری به حدود سه هزار هکتار می رسد