مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 10:112016-05-29پزشكي

سامانه مرکزی اهدای عضو مرگ های مغزی راه اندازی شد/ اهدا 808 عضو در کشور


رییس اداره شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه مرکزی اهدای عضو مرگ های مغزی خبرداد و گفت: برای تسریع در صدور کارت اهدا عضو سامانه مرکزی اهدای عضو به دستور وزیر بهداشت راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، کتایون نجفی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نقش اهدا عضو مرگ های مغزی در نجات دادن جان انسان های بیمار اظهار داشت: به طور میانگین روزانه بین 7 تا 10 بیمار در کشور به سبب نرسیدن عضو پیوندی مورد نیاز خود جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 5 هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند تصریح کرد: تصادفات رانندگی و رعایت نکردن ایمنی در برخی مشاغل و محیط های کاری آمار مرگ مغزی کشورمان را بسیار بالاتر از خیلی از کشورها نشان می دهد.

رییس اداره شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت با بیان اینکه 50 درصد اعضای مرگ های مغزی قابل پیوند به بیماران است تصریح کرد: سال گذشته 808 عضو مرگ های مغزی هدیه شد که با فرهنگ سازی می تواند تا 4 برابر افزایش یابد.

نجفی زاده با اشاره به اینکه آمار رضایت خانواده های مرگ مغزی برای اهدا عضو آنها افزایش یافته است گفت: رضایت خانواده ها به اهدای عضو افراد مرگ مغزی از 30 درصد به 70 درصد افزایش یافته که این میزان در برخی از استان ها تا 90 درصد هم رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه مرکزی اهدای عضو مرگ های مغزی راه اندازی شد/ اهدا 808 عضو در کشور

سامانه مرکزی اهدای عضو مرگ های مغزی راه اندازی شد/ اهدا 808 عضو در کشور