مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1395 ساعت 04:402016-05-29پزشكي

آماری از آغاز "سن" اختلالات روانی!


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت اورژانس اجتماعی در 190 شهر کشور خبرداد و گفت: طی بررسی های انجام شده، 50 درصد اختلالات روانی زیر سن 14 سال و 75 درصد در سنین کمتر از 24 سال شروع می شود.

- حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسنا، ضمن تاکید برآنکه باید حداقل 10 درصد اعتبارات حوزه سلامت به حوزه "سلامت روان" اختصاص یابد، افزود: متاسفانه در حال حاضر کمتر از 3 درصد از اعتبارات حوزه سلامت به مسئله "سلامت روان" اختصاص می یابد که آن هم صرف درمان و بازتوانی شده و همچنان در این حوزه از پیشگیری غافل هستیم.

وی هم چنین بر ضرورت راه اندازی واحدهای مددکاری در مدارس تاکید و اظهار کرد: نیاز است تا با رویکرد پیشگیرانه محور جهت پیشگیری از بروز و شیوع اختلالات روانی با استفاده از مددکاران جهت راه اندازی واحدهای مددکاری در مدارس اقدام شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مدارس گلوگاه خوبی برای غربالگری و شناسایی موارد اختلال روانی در افراد هستند به همین دلیل باید مدارس کشور، مدرسه های زندگی باشند و لازم است توجه به موضوع سلامت روان در آموزش و پرورش نهادینه و آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی به دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماری از آغاز "سن" اختلالات روانی!

آماری از آغاز "سن" اختلالات روانی!