مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 23:112016-05-28سياسي

/گزارش تحلیلی/ از شادی صدر تا برجام، روند موازی عرفی سازی و اجتماعی سازی ایران


برای تبدیل ایران به یک بازیگر بی خطر بین المللی و تغییر رفتار این کشور، دو پروژه موازی باید با هم پیش بروند.

- از شادی صدر تا برجام، روند موازی عرفی سازی و اجتماعی سازی ایران برای تبدیل ایران به یک بازیگر بی خطر بین المللی و تغییر رفتار این کشور، دو پروژه موازی باید با هم پیش بروند.

گروه بین الملل ": روز جمعه گذشته، انتشار تصویری اهانت آمیز از شادی صدر ، فمینیستی که خود را فعال حقوق بشر می داند و پیش از این مسئولیت سرویس حقوقی برخی مطبوعات داخلی را برعهده داشته، موجی از خشم و انزجار را در بخش های زیادی از جامعه ایران ایجاد کرد.

خشم و انزجار ناشی از غیرت دینی، امری ممدوح و لازم است اما در تحلیل این گونه اتفاقات، نباید در این سطح توقف کرد بلکه باید وقایع را چون تکه های پازل در جایگاه واقعی خود نشاند تا طرح کلی معلوم گردد و سیری که آغاز شده، مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد.

پیش از آغاز بخش اصلی این مرقومه، توضیح دو مفهوم ضروری است: اول، عرفی سازی (Secularization) به معنای راندن دین به عرصه شخصی زندگی و خارج ساختن آن از عرصه اجتماع، قانون و حکومت است.

در این انگاره برآمده از رنسانس و بالاخص انقلاب کبیر فرانسه، دین مرجعیت خود را در عرصه اجتماع از دست می دهد و به عنوان یک مساله یا دغدغه شخصی تعریف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

/گزارش تحلیلی/ از شادی صدر تا برجام، روند موازی عرفی سازی و اجتماعی سازی ایران

/گزارش تحلیلی/ از شادی صدر تا برجام، روند موازی عرفی سازی و اجتماعی سازی ایران