مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 21:212016-05-28اقتصادي

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد اجرای طرح کنترل فرسایش خاک در مراتع گیلان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اجرای طرح کنترل خاک در مراتع و اراضی شیب داری که دچار فرسایش خاک هستند در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از رشت، داوود زارع امشب در جلسه منابع طبیعی گیلان با تأکید بر اجرای طرح های آبخیزداری اظهار کرد: افزایش جمعیت و فشار به اراضی و منابع آب بر ضرورت توجه به آبخیزداری اضافه کرده است.

وی به افزایش بیش از حد مصرف آب ناشی از پیشرفت فناوری و بالا رفتن سطح زندگی مردم اشاره کرد و افزود: بروز مشکلات جدید و پیچیده مربوط به آب از جمله وجود مناطق سیل گیر، رانش زمین، ایجاد آلودگی آب، سکونت در مناطق خشک و .

سبب توجه به آبخیزداری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه آبخیزداری جامع ترین نگاه را به طبیعت دارد، تصریح کرد: آبخیزداری پزشک طبیعت محسوب می شود و آبخیزدار خوب با بررسی دقیق و مطالعه علمی حوضه آبخیز در راستای درمان آن برنامه ریزی می کند.

زارع از تبدیل دیم زارهای کم بازده و شیب دار به اراضی با بازدهی قابل قبول و نهال کاری دیم با اجرای سطوح آبگیر خبر داد و بیان کرد: تقویت پوشش گیاهی مراتع از طریق بذرکاری، کپه کاری، بذرپاشی، حفاظت و قرق از اهداف عملیاتی کردن آبخیزداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد اجرای طرح کنترل فرسایش خاک در مراتع گیلان

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد اجرای طرح کنترل فرسایش خاک در مراتع گیلان