مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 18:402016-05-28بين الملل

اسپوتنیک: اسراییل تلاش ها برای از سرگیری روند صلح را دفن می کند


خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به قلم عامر راشد نوشت: افتادن تلاش های دیپلماتیک فرانسه در خاورمیانه در دام وقت کشی اسراییل، قابل پیش بینی بود.

تعلل پاریس در اعلام شکست تلاش هایش نیز نوعی فریبکاری و وقت کشی است ولی دولت فرانسه در نهایت مجبور خواهد شد به شکست خود اعتراف کند.

کابینه اسراییل قصد ندارد تعاملی مثبت با تلاش ها برای احیای روند مذاکرات و روند سیاسی بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسراییل داشته باشد و در ماه ها و هفته اخیر به سرعت درها را به روی ارائه دهندگان طرح ها و ابتکارات بست.

تحرکات دیپلماتیک فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح خاورمیانه حدود دو سال پس از آن که پاریس ایده آن را ارائه کرد، با واکنش سرد دولت نتانیاهو رو به رو شد.

مصر نیز به منظور تقویت تلاش های فرانسه، طرحی را برای از سرگیری گفتگوها ارائه کرد ولی ظاهرا این تلاش ها نتیجه عکس داشت به طوری که نتانیاهو ائتلاف دولت راستگرای خود را گسترش داد و حزب اسراییل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن را وارد کابینه خود کرد.

تنها راه جایگزینی که نتانیاهو در برابر تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح می کند برگزاری نشستی دوجانبه بین او و محمود عباس رییس این تشکیلات و از سرگیری مذاکرات مستقیم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپوتنیک: اسراییل تلاش ها برای از سرگیری روند صلح را دفن می کند

اسپوتنیک: اسراییل تلاش ها برای از سرگیری روند صلح را دفن می کند