مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 15:062016-05-28سياسي

بزرگترین مسجد شمال قرقیزستان افتتاح شد+تصاویر


بزرگ ترین مسجد استان ایسیک کول قرقیزستان با کمک انجمن جوانان مسلمان و سازمان های بین المللی با حضور مفتیان و برخی مقامات دولتی اوش افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در بیشکک، امروز مراسم افتتاح یکی از بزرگ ترین مساجد قرقیزستان واقع در مرکز استان ایسیک کول با حضور 600 مهمان از جمله جوسوب بیک شریب اف سفیر قرقیزستان در کویت، سفرای مراکش و اردن، سید بیومی رییس انجمن جهانی جوانان مسلمان و دیگر مقامات استانداری برگزار شد.

الماس بیک ساگیندیک اف قاضی استان ایسیک کول در تعریف تاریخچه ساخت این مسجد اظهار داشت: چهار سال قبل با پشتیبانی انجمن جهانی جوانان مسلمان عملیات ساخت این مسجد6 هزار نفری آغاز شد.

وی ادامه داد، این در حالی است که بیش از 90 درصد جمعیت قرقیزستان مسلمان هستند اما عملیات جهت ساخت مساجد بزرگ و تسهیل شرایط انجام نماز در پنج سال اخیر روند رو به رشدی داشته است ضمن اینکه فضای بسیاری از مساجد موجود در قرقیزستان ظرفیت تمام نمازگزاران برای شرکت در نماز جمعه را ندارد اما این مسئله با کمک انجمن و سازمان های بین المللی به تدریج حل می گردد.

انجمن جهانی جوانان مسلمان در سال 1972 تأسیس شده است که دفتر اصلی آن در ریاض عربستان سعودی قرار دارد و اهداف این انجمن همکاری با جوانان و دانشجویان مسلمان، ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی و پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین مسجد شمال قرقیزستان افتتاح شد+تصاویر

بزرگترین مسجد شمال قرقیزستان افتتاح شد+تصاویر