مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1395 ساعت 09:402016-05-27بين الملل

گروه هفت خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات در دریای چین جنوبی شد


سران هفت کشور صنعتی جهان روز جمعه در مورد تشدید تنش ها در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی ابراز نگرانی کردند و خواستار حل این مناقشات بدون توسل به زور شدند.

هر چند که در بیانیه پایانی نشست گروه هفت نام هیچ کشوری به میان نیامده است، اما چین بر این نشست که به مدت دو روز در ژاپن برگزار شد، سایه افکنده است و به نظر می رسد که این متن دومین اقتصاد جهان را که بیش از پیش تمایل دارد نفوذ خود را در آسیا افزایش دهد، هدف قرار می دهد.

سران هفت کشور صنعتی جهان در بیانیه پایانی نشست خود که در شهر ساحلی ایسه-شیما در مرکز ژاپن برگزار شد، اعلام کردند: ما نگران شرایط در دریای چین شرقی و جنوبی هستیم و بر اهمیت اساسی مدیریت و حل مسالمت آمیز اختلافات تأکید داریم.

این اواخر تنش ها در دریای چین جنوبی که پکن مدعی تقریبا کل آن است، اما ویتنام و کشورهای دیگر از جمله فیلیپین، مالزی و برونیی نیز مدعی مالکیت برخی جزایر در این منطقه هستند، شدت گرفته است.

این بیانیه افزود: ما بر اهمیت این مسئله تأکید داریم که کشورها ادعاهای خود را براساس حقوق بین الملل ارائه کنند و از اقدامات یکجانبه ای که ممکن است بر تنش ها بیفزاید، بپرهیزند و برای حمایت از ادعاهای خود متوسل به زور نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروه هفت خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات در دریای چین جنوبی شد

گروه هفت خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات در دریای چین جنوبی شد