مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 20:552016-05-26فرهنگي

آغاز نمایشگاه کارنامه با یاد پرویز کلانتری


نمایشگاه کارنامه؛ مروری بر فرهنگ دیداری کودکان ایران با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی ، هنرمندان و علاقه مندان در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ مجید ملانوروزی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: فرهنگ ما فرهنگ شفاهی بوده و به این دلیل به آرشیو و مستندسازی چندان توجه نشده است.

این بی توجهی به مستندسازی حتی درباره هنر انقلاب و آثار و هنرمندان آن هم دیده می شود.

ملانوروزی با اشاره به نمایشگاه کارنامه گفت: کارنامه نخستین نمایشگاه پژوهش محور و آرشیوی است که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود و به طور عمومی 60 سال و به طور خاص 30 سال فرهنگ دیداری و تصویری کودکان را به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه بر دوره 1330 تا 1360 تمرکز دارد که تاثیر جریان های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تاثیر غرب و گروههای چپ را بر فرهنگ دیداری کودکان نشان می دهد و بعد که به انقلاب اسلامی می رسد.

بنابراین نمایشگاه می تواند برای پژوهشگران حائز اهمیت زیادی باشد.

ملانوروزی با اشاره به توسعه تصویرگری ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت: تصویرگری ایران امروز دارای هویت است و از سال 1368 که نخستین نمایشگاه تصویرگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نمایشگاه کارنامه با یاد پرویز کلانتری

آغاز نمایشگاه کارنامه با یاد پرویز کلانتری