مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 14:252016-05-26پزشكي

فعالیت 150 مرکز عرضه قلیان در سطح شهر کرمان!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد مراکز قلیان در سال 84 یعنی 10 سال قبل در کرمان و حومه به 10 عدد نمی رسید ولی در حال حاضر به حدود 150 مرکز رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر نوذر نخعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باورهای نادرستی نسبت به قلیان در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: عده ای تصور می کنند که دود قلیان به دلیل آینکه از آب رد می شود، خطرات کمتری نسبت به سیگار دارد، این در حالی است که مطالعات نشان داده است که 95 درصد نیکوتین پس از گذشتن دود قلیان از آب می گذرد.

وی با تاکید بر اینکه باور قلیان بر خلاف سیگار اعتیادآور نیست کاملا اشتباه است، تصریح کرد: عامل اعتیاد به سیگار نیکوتین است و به کرات در مطالعات متفاوت ثابت شده که مصرف تفریحی قلیان در صورت استمرار منجر به اعتیاد به تنباکو می شود، به طوریکه کسی که هر روز یک وعده قلیان می کشد مانند فردی است که روزانه 10 نخ سیگار می کشد.

نخعی درباره دیگر باور نادرست درباره مصرف قلیان مبنی بر تعویض دهانی قلیان سبب می شود از سرایت بیماری ها پیشگیری شود نیز گفت: مطالعات نشان داده که شیلنگ و بطری قلیان در حدود 85 درصد موارد حاوی باکتری های متعدد هستند لذا با تعویض دهانی قلیان نمی توان عدم انتقال برخی بیماری های مسری از جمله سل را منتفی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 150 مرکز عرضه قلیان در سطح شهر کرمان!

فعالیت 150 مرکز عرضه قلیان در سطح شهر کرمان!