مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 11:562016-05-26سياسي

درون مایه ای که بوی انسان تک ساحتی مارکوزه می دهد


فیلم تازه مسعود ده نمکی اینبار درون مایه ای قوی تر دارد.

درون مایه ای که بوی انسان تک ساحتی مارکوزه می دهد.

نظریه ای که معتقد است جامعه صنعتی می تواند با سهیم کردن کارگران در مصرف گرایی کاری کند که آنان اسارت خود را آزادی بدانند.

- و .

.

توده های مملو از هیجانات کاذب را که در هیاهوی اعدام دو شرور به شور و شادی مشغولند را به تفکر، در خصوص ریشه های بروز این جنایت، علل و عوامل آن و نقشی که مسئولان و سایر مردم در بروز این چنین حوادثی دارند، دعوت می کند و در نهایت با بیان اینکه به خودتان تکان بدهید تا خدا تکانتان نداده خطر انحطاط عقلانیت در جامعه را گوشزد می کند.

هر چند برخی او را جدی نمی گیرند و برخی نیز با تعبیر غلط از حرفهای شیخ یوسف و شایعه وقوع زلزله و عذاب دستمایه شروع داستان را فراهم می کنند.

نکاتی که حاج یوسف - که در جایگاه نیروهای رهایی بخش در نظریه انسان تک ساحتی مارکوزه ایستاده - در بدو ورود مطرح می کند و واکنش مردم به آن، هر کدام در جای خود تداعی گر جامعه ای غیرعقلانی با مردمی غیر منطقی و خواب زده است که بی توجه به دلایل و ریشه های بروز بداخلاقی های اجتماعی، نقش کارگردانان این ورطه و نقش رسانه ها و تبلیغات در جهت دادن به آنها، به دنبال راهی برای ارضای هیجانات کاذب هستند و صحنه اعدام یک همشهری به نوعی یک سرگرمی است، نه یک اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درون مایه ای که بوی انسان تک ساحتی مارکوزه می دهد

درون مایه ای که بوی انسان تک ساحتی مارکوزه می دهد