مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 11:552016-05-26سياسي

وضعیت کنونی ما مثل بلژیکِ 26 سال پیش قبل است


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به کشورهای کهن که قابلیت اهل منطقه ای از کشور بودن را دارند، گفت: امروزه ما با تحقیر و تقلیل سعی داریم تا همچون کشورهای بی تمدن، - شهروند داشته باشیم و این در حالی است که همین کشورها خواستارند تا برای خود تمدنی دست وپا کنند تا به واسطه ی آن به مفهوم اهلیت برسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، سید محمد بهشتی در همایش ملی توسعه ی محله های شهری اظهار کرد: در سفر به بلژیک، دریافته ام که بافت تاریخی این شهر بسیار زیبا و خوب احیا شده و این در حالی است که تا پیش از مدت زمان 26 ساله ی احیا مسئولان این شهر را تخریب می کردند.

وی افزود: وضعیت کنونی ما با بلژیک 26 سال پیش مشابه است و هنوز جای امیدواری دارد که اگر از هم اکنون بخواهیم می توانیم شهر را از این وضعیت خارج کرده و بافت تاریخی را دوباره احیا کنیم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به اینکه بدون اغراق 90 درصد توسعه های شهری با نیت خیر اتفاق می افتد، تصریح کرد: در اثر رشد بی رویه ی شهرها، اقدامات نسنجیده و سیاست های نادرست شهر را به لحاظ معنایی تقلیل داده ایم.

بهشتی یادآور شد شهر لباسی به قامت مدنیت است و زمانی که مدنیت محقق شود، در پی آن اقتصاد شهر پدید خواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت کنونی ما مثل بلژیکِ 26 سال پیش قبل است

وضعیت کنونی ما مثل بلژیکِ 26 سال پیش قبل است