مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1395 ساعت 11:102016-05-26پزشكي

نصب "چراغ راهنمای تغذیه" تا شهریورماه اجباری می شود


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجباری شدن نصب چراغ راهنمای تغذیه بر روی محصولات غذایی تا پایان شهریور امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر امید عبدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چراغ راهنمای محصولات غذایی طرحی است که از سال گذشته در کشور شروع شده است.

وی تصریح کرد: این طرح به خوبی در کشور و در استان درحال اجراست و تاکنون بیش از 50 درصد محصولات غذایی کشور و نیز 60 تا 65 درصد محصولات غذایی استان این نشانگر تغذیه را نصب کرده اند.

عبدی از اجباری شدن نصب این نشانگرها تا شهریورماه امسال خبر داد و اظهار کرد: قطعا این طرح نقش موثری در سلامت جامعه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر 80 درصد بیماری های جهان را تشکیل می دهند، گفت: ریسک فاکتورهای این بیماری ها عمدتا دیابت، فشارخون، چربی و چاقی است که با کنترل آنها می توان پیشگیری مطلوبی از ابتلا به این بیماری ها داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا در چراغ راهنمای تغذیه سه فاکتور نمک، شکر و چربی یا همان اسید ترانس لحاظ شده که فرد با توجه به رنگ چراغ راهنمایی تغذیه برای هر یک از این مواد می تواند متوجه میزان نمک، شکر و چربی محصولات غذایی شود و درصورت داشتن بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب "چراغ راهنمای تغذیه" تا شهریورماه اجباری می شود

نصب "چراغ راهنمای تغذیه" تا شهریورماه اجباری می شود