مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 20:052016-05-25سياسي

پر رنگ کردن یک جمله از امام بدون ملاحظه زمان و شرایط کار درستی نیست


اینکه جمله ای از امام را بدون ملاحظه مقطع زمانی و لحاظ کردن مساوی بودن یا نبودن شرایط آن زمان با امروز، پر رنگ کنیم کار درستی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران رسانه های کشور به موضوع تحریف پرداخت و با بیان اینکه یکی از اقسام تحریف بی توجهی به جهت صدور مسائل است، اظهار کرد: بر اساس اصطلاح فقهی جهت صدور (یا شرایط محیطی) هنگامی می توان قضیه ای را به سایر قضایا تعمیم دارد که بتوان الغاء خصوصیت کرد بدین معنا که شرایط رخداد اول را بتوان از اصل آن رخداد جدا کرد، در غیر این صورت امکان تسری به سایر امور نیست.

وی افزود: اگرچه برخی احکام دین کلی هستند اما اغلب آنها ما مربوط به موارد خاص بوده و فقط در صورتی می توانیم آنها را به امور مستحدثه و جدید تسری دهیم که شرایط محیطی در صدور آن احکام قدیم دخیل نبوده باشد.

یادگار امام این موضوع را در مورد امام خمینی نیز صادق دانست و یادآور شد: اینکه جمله ای از امام را بدون ملاحظه مقطع زمانی و لحاظ کردن مساوی بودن یا نبودن شرایط آن زمان با امروز، پر رنگ کنیم کار درستی نیست.

البته این امر در برخی موارد کاملا بدیهی است؛ مثلا در مورد جمله مشهور ایشان که من توی دهن این دولت می زنم ، روشن است که نمی توان جمله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پر رنگ کردن یک جمله از امام بدون ملاحظه زمان و شرایط کار درستی نیست

پر رنگ کردن یک جمله از امام بدون ملاحظه زمان و شرایط کار درستی نیست