مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 18:062016-05-25سياسي

ارکستر ملی افغانستان پس از 27 سال مجددا فعالیت خود را از سر گرفت+تصاویر


ارکستر ملی افغانستان پس از 27 سال، امروز با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان افتتاح و مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، ارکستر ملی افغانستان امروز (چهارشنبه) به همت ریاست آموزش موسیقی افغانستان و همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان افتتاح شد.

عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان در این مراسم با بیان اینکه موسیقی فرهنگ یک ملت است، گفت: افتتاح مجدد ارکستر ملی افغانستان یک گام موثر در حوزه پیشرفت موسیقی است.

جهانی فعالیت مجدد ارکستر ملی افغانستان را پس از 27 سال یک دستاورد خواند و تصریح کرد: وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان تلاش می کند تا تمام امکانات را در اختیار این ارکستر قرار دهد.

محمداحسان عرفان رییس آموزش موسیقی با بیان اینکه ارکستر ملی افغانستان با محوریت 24 نفر تنظیم شده، گفت: ارکستر ملی افغانستان در نظر دارد تا با ساخت آهنگ های میهنی به نیرو های امنیتی افغانستان روحیه داده و از سوی دیگر هم آهنگ های فولکلوریک را که به فراموشی سپرده شده، زنده کند.

عرفان افزود: تمام نوازنده ها و موسیقی دانان و سایر موسساتی که در حوزه موسیقی فولکلوریک فعالیت دارد باید با ارکستر ملی افغانستان همکاری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارکستر ملی افغانستان پس از 27 سال مجددا فعالیت خود را از سر گرفت+تصاویر

ارکستر ملی افغانستان پس از 27 سال مجددا فعالیت خود را از سر گرفت+تصاویر