مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 18:052016-05-25اقتصادي

خامه های قنادی هم بدون پالم می شود؟


استاندارد تولید خامه قنادی گیاهی از اول تیرماه امسال اجباری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، مراد علیمرادی رییس انجمن صنفی تولید کنندگان خامه قنادی کشور روز چهارشنبه در اولین نشست خبری سال جدید در جمع خبرنگاران گفت : استاندارد تولید خامه حیوانی از چند سال پیش اجباری بوده است ولی براساس بررسی سازمان استاندارد تمام واحدهای تولیدی خامه گیاهی از اول تیرماه امسال ملزم به درج علامت استاندارد بر روی محصولات تولیدی خامه گیاهی هستند.

مدیر عامل شرکت تولیدی کولاک افزود: براساس این دستورالعمل در صورتیکه واحد تولید از این عمل اجتناب کند به استناد الزامات استاندارد اجباری بر روی محصولات خود باید علامت استاندارد را نصب کند.

علیمرادی گفت: براساس پیمان نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی برای کاهش اسیدهای چرب ترانس در مواد غذایی تا سال 2017 باید میزان اسیدهای چرب ترانس در مواد غذایی تولیدی کشور کمتر از 2 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در استانداردهای ملی نیز در حال تدوین است، گفت: در اسفندماه سال گذشته استاندارد به شماره 10500 برای خامه گیاهی- حیوانی از سوی سازمان ملی استاندارد تدوین شده که به زودی از سوی سازمان استاندارد ابلاغ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خامه های قنادی هم بدون پالم می شود؟

خامه های قنادی هم بدون پالم می شود؟