مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 17:402016-05-25اقتصادي

سیف: می خواهیم منابع بانکی برای بخش خصوصی بماند


رییس کل بانک مرکزی از تسهیلات تکلیفی بر شبکه بانکی گله کرد و گفت که می خواهیم فضا به سمتی پیش رود که منابع نظام بانکی برای بخش خصوصی باقی بماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، ولی الله سیف امروز - چهارشنبه - در همایش سالانه پولی و ارزی از سیاست های بانک مرکزی از بخش های تولیدی سخن گفت و در همین رابطه، برخی موانع موجود در تسهیلات دهی بانک ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در حال حاضر تسهیلات تکلیفی به ویژه در بودجه های سنواتی به عرف تبدیل شده که خود مانعی برای باز بودن دست بانکها برای تسهیلات دهی است و همواره خواستار حذف آنها بوده ایم.

وی در ادامه به کفایت سرمایه بانک ها به عنوان دیگر عامل اثرگذار در تسهیلات دهی اشاره کرد و افزود: میزان کفایت سرمایه در بانک های ما اغلب بسیار پایین تر از 12 درصد استاندارد بین المللی است که موجب کاهش توان تسهیلات دهی، پذیرش ریسک و ارائه خدمات در بانک ها می شود.

رییس شورای پول و اعتبار در ادامه به سیاست گذاری های اخیر بانک مرکزی در راستای افزایش رشد اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: تامین سرمایه در گردش بنگاه های کوچک و متوسط که چندی پیش به شبکه بانکی ابلاغ شد در دستور کار بانک ها قرار دارد که در این رابطه کارگروهایی در بانکها تقاضا برای دریافت تسهیلات را بررسی و در صورت تایید، اقدام خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیف: می خواهیم منابع بانکی برای بخش خصوصی بماند

سیف: می خواهیم منابع بانکی برای بخش خصوصی بماند