مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 13:212016-05-25فرهنگي

فارس گزارش می دهد جفایی که بر هنرمندان تجسمی بوشهر می رود


سال هاست که شهر بوشهر محروم از داشتن یک فضای مناسب برای نمایش آثار هنرمندان تجسمی است، شهری که از قضا مرکز استانی نفت خیز هم هست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از بوشهر، هنرمندان عرصه های نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، گرافیک و خوشنویسی نمایشگاه آثار خود را در مکان هایی برپا می کنند که از داشتن شرایط استاندارد نمایشگاهی بی بهره است.

کمترین انتظار از یک گالری نمایش آثار وجود نور مناسب و ابعاد استاندارد و فضای تعاملی برای مخاطب است که متأسفانه در بوشهر چنین مکانی موجود نیست، در چنین شرایطی هنرمندان به اجبار کارهای خود را در مکان هایی به نمایش گذاشته اند که نه توانسته اند کیفیت هنر خود را به خوبی به مخاطب عرضه کنند و نه مخاطب مشتاق از دیدار آن بهره وافر برده است.

در چنین شرایطی هنرمند رغبت چندانی برای نمایش آثار در قالب نمایشگاه نخواهد داشت و از طرفی باعث رکود در فعالیت های هنرمند هم خواهد شد و جریانی که باید از هنرمند به مخاطب مشتاق در سیلان باشد متوقف می شود که کاهش نشاط هنری و خلاقیت از ثمرات این رکود است.

حال آنکه در برخی از مراکز استان ها نه تنها گالری های مناسبی در اختیار هنرمندان است بلکه شهرهای اصفهان، اهواز و کرمان فراتر از ایجاد گالری به تأسیس موزه هنرهای معاصر اقدام کرده اند که تا قبل از آن فقط در تهران وجود داشت، این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد جفایی که بر هنرمندان تجسمی بوشهر می رود

فارس گزارش می دهد جفایی که بر هنرمندان تجسمی بوشهر می رود