مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 12:152016-05-25سياسي

عملکرد برخی قضات، خدمات سایر قضات را تحت الشعاع قرار می دهد


دادستان عمومی و انقلاب تهران در دیدار قضات نواحی 12 (امام خمینی) و 23 (نیابت)، گفت: به لحاظ فقدان ساختار مناسب نظارتی، عملکرد برخی قضات ناکارآمد، - خدمات سایر قضات شریف را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بر لزوم سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی تأکید کرد و برای نیل به این هدف خواستار اتخاذ سیاست های قضایی مؤثر، اعمال نظارت مستمر، اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی ساختارهای مناسب در این زمینه شد.

وی توجه به کیفیت رسیدگی های قضایی، سرعت در رسیدگی، پیش بینی زمان معقول در رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری، استقلال قاضی، استقلال دستگاه قضایی، محاکمات علنی و تأمین امنیت قضایی عادلانه را از جمله سیاست هایی دانست که تأثیرات زیادی در تحقق کارآمدی و تضمین سلامت دستگاه قضایی خواهد داشت.

وی دومین مؤلفه را، اقدامات نظارتی اعلام کرد که در حوزه سیستمی و در مورد کارکنان و مقامات باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و به عنوان مثال از اهمیت مقام دادستانی نام برد و اظهار کرد: اگر سرپرستان نواحی به وظایف خود در حوزه های کشف جرم، تحقیقات، زندان، محاکم، اجرای احکام و اقدامات پیشگیرانه عمل کنند، نتایج مطلوب نظارت حاصل خواهد شد، اما در عمل گاه نظارت ها کم رنگ است و به عنوان مثال دادستان بر امر تحقیقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد برخی قضات، خدمات سایر قضات را تحت الشعاع قرار می دهد

عملکرد برخی قضات، خدمات سایر قضات را تحت الشعاع قرار می دهد