مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 11:012016-05-25اجتماعي

در مقایسه با 3 سال اخیر تراز سطح آب دریاچه ارومیه به بالاترین سطح رسید


به دنبال ادامه بارش برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب براساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز دوم خردادماه سال جاری به 1271.

- 15 متر از سطح دریا رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآذربایجان شرقی ، به دنبال ادامه بارش برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز دوم خردادماه سال جاری به 1271٫15 متر از سطح دریا رسید.

این تراز 111 سانتی متر نسبت به پایین ترین سطح تراز دریاچه در روز دوم آبان ماه سال 1394 و دو سانتی متر نسبت به روز بیست و چهارم اردیبهشت افزایش نشان می دهد.

همچنین تراز سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در دو سال قبل (دوم خردادماه 93 و 94) به ترتیب 47 و 56 سانتی متر افزایش نشان می دهد.

این در حالی است که میزان بارش ها در حوزه دریاچه ارومیه در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته 14 سانتی متر کاهش یافته است اما تراز سطح آب دریاچه همواره طی ماه های اخیر در مقایسه با روزهای مشابه در سال گذشته بالاتر بوده است که این نشان از نتیجه بخش بودن اقدامات ستاد احیا دریاچه ارومیه در زمینه های گوناگون به خصوص طرح های انتقال آب و دریافت حق آبه دریاچه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مقایسه با 3 سال اخیر تراز سطح آب دریاچه ارومیه به بالاترین سطح رسید

در مقایسه با 3 سال اخیر تراز سطح آب دریاچه ارومیه به بالاترین سطح رسید