مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 08:352016-05-25اقتصادي

5000 پروژه آماده واگذاری


نگاهی به عملکرد سال های 1386 تا 1394 در بخش واگذاری پروژه های عمرانی به جز سال 89 که 855 میلیارد تومان از این طرح ها واگذار شد در باقی سال ها واگذاری صفر اعلام شده است.

- از آنجا که هنوز هم کسری بودجه سالانه بار خود را به دوش بخش عمرانی می اندازد و باز هم احتمال تعویق این پروژه ها وجود دارد؛ دولت در طرحی جدید تصمیم به واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه اعتماد، یک مقام مسوول در استانداری تهران از تکلیف جدید استانداری ها برای واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی خبر داد.

از آنجا که هنوز هم کسری بودجه سالانه بار خود را به دوش بخش عمرانی می اندازد و باز هم احتمال تعویق این پروژه ها وجود دارد؛ دولت در طرحی جدید تصمیم به واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی گرفته است.

با توجه به اینکه در 14 سال گذشته تعداد پروژه های عمرانی لازم الاجرا شش هزار و 201 مورد بوده است و تنها 538 پروژه به اتمام رسیده بنابراین پنج هزار و 663 پروژه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

دلایل برای نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی زیاد است اما شاید یکی از اصلی ترین دلایل را بتوان در مقاومت در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی دانست.

در شرایطی که هیچ سالی کسری بودجه دست از سر دولت برنمی دارد؛ عدم تمایل دستگاه ها به واگذاری طرح ها، عمران کشور را خوابانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5000 پروژه آماده واگذاری

5000 پروژه آماده واگذاری