مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 05:162016-05-25سياسي

راهکارهای عملی برای درمان یک بیماری خطرناک


قرآن، این صفت را که یک خوی خطرناک درونی است، مستقیماً مورد بحث قرار نداده، بلکه روی پدیده های ظاهری آن، حتی ساده ترینش انگشت گذاشته، و از طرز راه رفتن که ساده ترین عمل است سخن گفته است.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، با توجه به آیه 37 سوره اسراء به دست آورد، خدای متعال آیه 37 سوره اسراء به مبارزه با کبر و غرور برخاسته و با تعبیر زنده و روشنی، مومنان را از آن نهی می کند، روی سخن را به پیامبر (صلی الله علیه و آله) کرده، می گوید: (در روی زمین از روی کبر و غرور، گام برمدار)؛ وَلاتَمْشِ فِی الْاَرْضَ مَرَحاً .

(چرا که تو نمی توانی زمین را بشکافی! و طول قامتت به کوه ها نمی رسد!)؛ اِنَّکَ لَنْ تَخْرِقَ الْاَرْضَ وَ لَنْ تَبْلُغَ الْجِبالَ طُولاً .

اشاره به این که: افراد متکبر و مغرور غالباً به هنگام راه رفتن پاهای خود را محکم به زمین می کوبند، تا مردم را از آمد و رفت خویش آگاه سازند، گردن به آسمان می کشند تا برتری خود را به پندار خویش بر زمینیان مشخص سازند! ولی قرآن می گوید: آیا تو اگر پای خود را به زمین بکوبی هرگز می توانی زمین را بشکافی، یا ذره ناچیزی هستی بر روی این کره عظیم خاکی؟ پس، این چه کبر و غروری است که تو داری؟! جالب توجه این که: قرآن، تکبر و غرور را که یک خوی خطرناک درونی است، مستقیماً مورد بحث قرار نداده، بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای عملی برای درمان یک بیماری خطرناک

راهکارهای عملی برای درمان یک بیماری خطرناک