مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 04:212016-05-25سياسي

یادداشت/حسین شیخ الاسلام رسالت تاریخی برای حج ابراهیمی


مقامات ریاض که از گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه عصبانی هستند، افزون بر تحرکات ضدایرانی در منطقه، مسئله حج را بهانه ای قراردادند تا شاید بتوانند از این طریق، - شکست های منطقه ای خود را جبران کرده و پیروز منازعات سیاسی باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی " روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم حسین شیخ الاسلام نوشت: آیت الله آملی لاریجانی، ریاست قوه قضاییه در جلسه اخیر مسئولان عالی قضایی، خواستار برگزاری حج عزتمندانه ابراهیمی شده و از کشورهای اسلامی خواستند تا راهی برای آزادسازی حج از دست سعودی ها بیابند.

این سخنان، به درخواست عمومی مردم و مسئولین کشورمان و دیگر کشورهای اسلامی برای تغییرات بنیادین در سازوکار امور حج اشاره دارد که به خصوص باروی کار آمدن هیئت حاکمه جدید سعودی رو به وخامت گذاشته است.

سال گذشته، پس از اقدام شنیع مأموران فرودگاه جده در تعرض به دو نوجوان ایرانی و شهادت مظلومانه صدها نفر از حجاج کشورمان در فاجعه منا، روابط ایران و عربستان سعودی، بیش از هر زمان دیگری متشنج شد.

دولت سعودی به جای اقدامات جبرانی، حتی از اعزام هیئت تحقیق، ممانعت به عمل آورد و مدتی بعد نیز، حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر را اجرا کرد.

اجرای این حکم، اعتراضات گسترده در ایران و منطقه را موجب گردید و درنهایت، به قطع روابط دیپلماتیک از سوی ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/حسین شیخ الاسلام رسالت تاریخی برای حج ابراهیمی

یادداشت/حسین شیخ الاسلام رسالت تاریخی برای حج ابراهیمی