نیم نگاهی به آخرین ترانه ای که چاوشی برای شهرزاد خواند وقتی چاوشی زیادی خودمانی می شود!از لحاظ زبانی ترانه های که در مجموعه شهرزاد منتشر شد، دارای لحنی ساده و عامیانه هستند و کمتر واژه ثقیلی در ترانه های این مجموعه یافت نمی شود. - زبان هم غالبا، زبان کوچه و بازار است و ترانه سرا هم با قدرت و شناخت نسبتا کافی از واژگان و ترکیب ها از آنان سود برده است. "-گروه موسیقی: از لحاظ زبانی ترانه های که در مجموعه شهرزاد منتشر شد، دارای لحنی ساده و عامیانه هستند و کمتر واژه ثقیلی در ترانه های این مجموعه یافت نمی شود. زبان هم غالبا، زبان کوچه و بازار است و ترانه سراها هم با قدرت و شناخت نسبتا کافی از واژگان و ترکیب ها از آنان سود برده است. از لحاظ تصاویر و مضامین نیز پیچش آن چنانی در کارها نیست یا لااقل می توان گفت که حتی در ترانه ای مثل افسار لایه لایه بودن تصاویر و مفاهیم، به هر مخاطبی اجازه بهره برداری درخور خویش را می دهند و شاید همین رمز موفقیت و فراگیر شدن این ترانه ها باشد. در همین ترانه افسار که به بهترین ترانه مجموعه شهرزاد است، از لحاظ موسیقایی استفاده از ضرب آهنگ و طنین واژگان در کنار واژه آرایی های مناسب، فضاسازی های مورد نظر شاعر را شکل داده اند که بر نفود و تأثیر ناخود آگاه کار در ذهن مخاطب می افزایند. اما آخرین قطعه ای- دیوونه - که چاوشی برای سریال شهرزاد منتشر کرد، کمی متفاوت از سایر کارهای او در این مجموعه برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |