مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 14:462016-05-24اجتماعي

به مناسبت روز حافظان میراث فرهنگی ساعیان حفاظت از مواریث فرهنگی اردبیل تجلیل شدند


به مناسبت روز حافظان میراث فرهنگی، از ساعیان محافظ مواریث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آیین تجلیل از حافظان میراث فرهنگی این اداره کل با قدردانی و سپاس از زحمات بی دریغ و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت در نگهبانی و حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی اظهار کرد: مسؤولیت خطیر حفاظت و نگهداری از محوطه های باستانی و گنجینه های فرهنگی و تاریخی با توجه به تجهیزات ناکافی و پراکندگی پهنه جغرافیایی استان مأموریتی دشوار بر دوش آنهاست.

کریم حاجی زاده شرایط اقتصادی، اجتماعی و تراکم زیاد آثار تاریخی در استان را از جمله عوامل دخیل در حفاری های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: مادامی که شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه اصلاح نشود، نمی توان تنها با اسلحه مانع حفاری های غیرمجاز شد.

وی با بیان اینکه بیشتر محدوده هایی که دارای آثار هزاره اول و دوم پیش از میلاد هستند، هدف حفاری های غیرمجاز در استان قرار گرفته اند، تاکید کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل تنها با کمک به تقویت انجمن های میراث فرهنگی در شورای شهرها و روستاهای استان می توانند گامی اساسی در جهت جلوگیری از هرگونه تخریب و حفاری های غیرمجاز در استان بردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به مناسبت روز حافظان میراث فرهنگی ساعیان حفاظت از مواریث فرهنگی اردبیل تجلیل شدند

به مناسبت روز حافظان میراث فرهنگی ساعیان حفاظت از مواریث فرهنگی اردبیل تجلیل شدند