مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 11:102016-05-24اقتصادي

ضرورت تحقق تخصیص آب سدها به کردستان


استاندار کردستان از اولویت تحقق تخصیص آب سدهای موجود برای مصرف و توسعه بخش کشاورزی در استان دفاع کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه باید میزان تخصیص آب استان از سدها روشن و به دور از هرگونه ابهام باشد، اظهار کرد: یکی از سرچشمه های تامین آب کشور در کردستان واقع شده است، بر همین اساس ضروریست ابتدا بخش کشاورزی استان از این منبع بهره مند شود و بعد از آن به استان های دیگر منتقل شود.

وی یکی از سیاست های دولت در حوزه اقتصادی را افزایش بهره وری ذکر کرد و افزود: انتقال آب سدهای کردستان برای مصرف بخش کشاورزی استان های دیگر در شرایطی که دشت ها و باغات استان کردستان مستعد توسعه هستند، عملا خلاف سیاست بهره وری و نیازمند بازنگری است.

زاهدی با اشاره به اینکه نوعی بلاتکلیفی در حوزه تخصیص آب از سدهای کردستان وجود دارد، تاکید کرد: باید به طور کامل و شفاف حق آب تخصیصی از سدها با درصد و میزان مشخص در شرایط مختلف اقلیمی در نظر گرفته شود که این کار عملا به رشد اقتصادی استان و کشور منتهی می شود.

وی خواستار تلاش و جدیت بیشتر مدیران در بخش توزیع عادلانه آب شد و تاکید کرد: تمامی مشکلات، واقعیت ها و نیازهای استان در بخش آب به مسئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تحقق تخصیص آب سدها به کردستان

ضرورت تحقق تخصیص آب سدها به کردستان