مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 11:052016-05-24بين الملل

ژاپن: بمباران هیروشیما و ناگازاکی "تاسف بار" و مخالف اصول انسانی بود


در آستانه سفر رییس جمهور آمریکا به ژاپن و بازدید از هیروشیما، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی به دست آمریکا به شدت تاسف بار بوده و هست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن گفت، اقدام آمریکا در قبال این دو شهر ژاپنی در تضاد کامل با فهم بشردوستی و اصول و قوانین انسانی و بین المللی قرار دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده اند که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا قرار است روز جمعه طی سفر خود به ژاپن از هیروشیما نیز بازدید کند.

اوباما به منظور شرکت در اجلاس دو روزه سران کشورهای گروه هفت به این کشور سفر می کند.

با این حال کیشیدا طی اظهارات صبح امروز (سه شنبه) خود به شرایط اسف بار انسانی پس از حملات اتمی آمریکا اشاره و عنوان کرد: موضع دولت ژاپن همواره این بوده است که این بمباران های اتمی مطابق با بشردوستی نبودند؛ اصلی که پایه فلسفی حقوق بین المللی است.

در این میان بسیاری از بازماندگان این بمباران و اقوام قربانیان آن از اوباما می خواهند تا به عنوان رییس جمهور آمریکا بابت این مساله عذرخواهی کند.

این درحالی است که باراک اوباما" پیش از این گفته بود سفرش به هیروشیما با هدف تأکید بر روابط دوستانه میان توکیو و واشنگتن صورت می گیرد ولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن: بمباران هیروشیما و ناگازاکی "تاسف بار" و مخالف اصول انسانی بود

ژاپن: بمباران هیروشیما و ناگازاکی "تاسف بار" و مخالف اصول انسانی بود