مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 ساعت 08:512016-05-15سياسي

صرف 97 درصد بودجه سلامت برای "سلامت جسمانی"/ تنها 3 درصد صرف "سلامت روانی" می شود


رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه 97 درصد از بودجه سلامت کشور در راستای سلامت جسمانی صرف می شود، گفت: این هزینه بالا فقط در راستای سلامت جسمانی است و فقط 3 درصد از بودجه سلامت برای سلامت روانی در کشور صرف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، عباسعلی الهیاری در همایش روز جهانی خانواده در دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه روانشناسان 16 عامل شخصیتی افراد را کشف کرده و سپس به آن ها مشاوره می دهند، اظهار داشت: مشاوره قبل از ازدواج برای آن است که زوجین بدانند آیا برای یکدیگر مناسب هستند و یا می توانند به انتظارت یکدیگر پاسخ دهند یا خیر.

وی افزود: اجباری شدن مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج جوانان ضروری است و این در حالی است که ازدواج جوانان بدون مراجعه به مشاوره های قبل از ازدواج در کشور دیگر پاسخگو نیست.

رییس سازمان روانشناسی و مشاوره عزت نفس را برای دارابودن یک زندگی سالم لازم دانست و تصریح کرد: فراگیری مهارت ازدواج، مقابله با بحران و همچنین دارا بودن عزت نفس برای به وجود آوردن یک زندگی سالم اجباری است.

الهیاری با بیان اینکه 97 درصد از بودجه سلامت کشور در راستای سلامت جسمانی صرف می شود، افزود: این هزینه بالا فقط در راستای سلامت جسمانی است و فقط 3 درصد از بودجه سلامت برای سلامت روانی در کشور صرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرف 97 درصد بودجه سلامت برای "سلامت جسمانی"/ تنها 3 درصد صرف "سلامت روانی" می شود

صرف 97 درصد بودجه سلامت برای "سلامت جسمانی"/ تنها 3 درصد صرف "سلامت روانی" می شود